FAQ

Hieronder vind je de antwoorden op meest gestelde vragen. Mocht je in de lijst hieronder jouw vraag niet gevonden hebben neem dan contact op met de verhuurmakelaar.

 

Wanneer start de verhuur?

Fase 2

De eerste inschrijvingsronde loopt van vrijdag 1 mei 2020 tot maandag 8 juni 2020. Vanaf 9 juni 2020 worden alle inschrijvingen gecontroleerd en de woningen toegewezen aan de huurders. Inschrijvingen die binnen komen na 8 juni 2020 houden wij achter de hand voor eventueel nog beschikbare woningen.

Uiterlijk maandag 29 juni 2020 worden de voorlopige toewijzingen er e-mail bekend gemaakt.

Kan ik nu al mijn interesse voor fase 2 aangeven?

Het is het handigst om uzelf in te schrijven voor onze nieuwsbrief. Via de nieuwsbrief brengen wij u op de hoogte over de officiële inschrijfmomenten.

Moet ik inschrijfkosten betalen?

Je hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er is geen bemiddelingskosten/courtage.

Waar kan ik het inschrijfformulier vinden?

Het inschrijfformulier is via de website beschikbaar zodra de inschrijving van het project is gestart.

Let op: naast het inschrijfformulier zijn ook nog diverse andere documenten nodig. Deze documenten dien je mee te sturen met het inschrijfformulier.

Wanneer kom je in aanmerking voor een woning?

Om in aanmerking te komen voor een woning in Blekersduin dien je te voldoen aan een aantal normen. Lees hierover meer onder het kopje “Wat zijn huurvoorwaarden om te mogen huren?”.

Hoe worden de appartementen toegewezen?

Aan de hand van de inkomenseis, woningvoorkeuren, beschikbaarheid, volledigheid van je dossier en finale credit check worden de woningen toegewezen aan de beste passende kandidaat. Bij gelijkwaardige kandidaten op een woning kan er toegewezen worden door middel van een loting.

Wanneer hoor ik of ik de woning toegewezen krijg?

Fase 2
De eerste inschrijfronde loopt tot 8 juni 2020, wanneer je voor die tijd inschrijft heb je de meeste kans op een voorkeurswoning. Na 8 juni 2020 blijft de inschrijving wel gewoon openstaan voor de eventueel nog beschikbare woningen.

Uiterlijk 29 juni 2020 worden de voorlopige toewijzingen per e-mail bekend gemaakt.

Wat is de minimale huurtermijn?

Je huurt het appartement voor minimaal 24 maanden.

Moet ik een waarborgsom betalen?

Elke huurder dient vooraf een waarborgsom gelijk aan 2 maanden huur over te maken.

Kan ik een appartement delen met een vriend/collega?

Het is helaas niet toegestaan om de appartementen te huren met woningdelers. Er wordt enkel verhuurd aan alleenstaanden, samenwonenden en gezinnen.

Zijn er nog andere kosten dan de huurprijs, bijvoorbeeld servicekosten?

Ja, bovenop de maandelijkse kale huur betaal je maandelijks servicekosten. De servicekosten zijn naar verwachting € 100,- per maand. Je ontvangt hier elk jaar een afrekening van. *Let op! Dit is een schatting, de definitieve servicekosten zullen wij spoedig vaststellen.

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn niet toegestaan.

Wat zijn de huurvoorwaarden om te mogen huren?

Om in aanmerking te komen voor een Blekersduin woning toetsen wij je inkomen en stellen daarbij de volgende eisen:

Minimaal bruto maandinkomen van minimaal 4x de kale maandhuur. Vakantietoeslag, 13e maand en vaste bonussen mogen hierin worden meegerekend.
Bij twee inkomens telt het 2e inkomen voor 100% mee.

Gepensioneerde
Indien je gepensioneerd bent, dien je door middel van jaaropgaves aan te tonen, wat je bruto jaarlijkse inkomsten c.q. toelagen zijn.

Zelfstandig ondernemer / uitzendkracht
Voor zelfstandigen en uitzendkrachten gelden andere inkomensberekeningen en/of aanvullende voorwaarden. Deze worden individueel geval bekeken.

Aanvullende voorwaarden
Je mag geen betalingsachterstand hebben bij je huidige verhuurder of hypotheekverstrekker. Inkomsten moet worden aangetoond door bijvoorbeeld recente salarisstroken, werkgeversverklaring of accountantsverklaring, dan wel de inkomstenbelasting van de belastingdienst.

Bij twijfel of je wel aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, zal je individuele situatie bekeken worden en is het mogelijk dat er aanvullende voorwaarden worden gesteld.

Helaas komt niet iedereen in aanmerking voor een huurwoning. De beheerder behoudt zich het recht voor om elke aspirant huurder zonder opgaaf van reden af te wijzen op basis van de aangeleverde gegevens.

Valsheid in geschrifte
Wanneer een aspirant huurder vervalste documenten aanlevert om in aanmerking te komen voor een huurwoning, is Dreef Beheer genoodzaakt om aangifte te doen bij de politie wegens Valsheid in geschrifte (art. 225 van het Strafrecht). De aspirante huurder komt vanzelfsprekend niet meer in aanmerking voor huurwoning via beheerder.

Welke documenten moet ik aanleveren?

Indien er woningen beschikbaar zijn en de inschrijving is geopend, dien je de volgende documenten (digitaal via je profiel) aan te leveren van iedere (mede) huurder.

Standaard documenten:

  • Een duidelijk leesbare kleurenkopie van een geldige identiteitskaart of paspoort (voor- & achterzijde) conform richtlijnen van de Rijksoverheid. [link toepassen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs]
  • Uittreksel bevolkingsregister met adres historie (verkrijgbaar bij de gemeente waar u staat ingeschreven, niet ouder dan 1 maand)
  • Verhuurders- of hypotheekhoudersverklaring [link toepassen: template verhuurders-of hypotheekhoudersverklaring]
  • Indien je woning in de verkoop staat of verkocht is:
    • Laatste jaaropgave van je hypotheekverstrekker
    • De pagina’s van de koopovereenkomst waarop de verkoopprijs en leverdatum staan (verkoop eigen woning)
    • Voorlopige koopakte
    • Hypotheekhoudersverklaring (verkrijgbaar bij de hypotheekverstrekker)
  • Echtscheidingsconvenant (indien je gescheiden bent, i.v.m. extra inkomsten of uitgaven)

Je bent in loondienst:

  • Werkgeversverklaring (niet ouder dan 1 maand) [link toepassen: template werkgeversverklaring]
  • Kopie laatste inkomensverklaring van de belastingdienst. Dit formulier kun je gratis aanvragen via de belastingtelefoon 0800 – 0543.
  • Kopie laatste 3 salarisstroken
  • Kopie bankafschrift laatste 3 salarisstortingen
  • Kopie bankpas van hetzelfde rekeningnummer als bankafschrift

Je bent zelfstandig ondernemer:

  • Bewijs inschrijving Kamer van Koophandel (niet ouder dan 1 maand)
  • Accountantsrapporten van de afgelopen twee jaar (getekend door je accountant of boekhouder)
  • Kopie laatste aangifte inkomsten-/vennootschapsbelasting
  • Kopie laatste inkomensverklaring van de belastingdienst. Dit formulier kun je gratis aanvragen via de belastingtelefoon 0800 – 0543.
  • Kopie bankafschrift zakelijke rekening (niet ouder dan 1 maand)
  • Kopie bankpas zakelijke rekening

Je bent uitkerings-/pensioengerechtigde:

  • Kopie laatste jaaropgaven (AOW/pensioen)
  • Kopie bankafschrift laatste 3 stortingen
  • Kopie bankpas van hetzelfde rekeningnummer als bankafschrift.

Met het oog op de Wet Bescherming Persoonsgegevens willen we je verzoeken je BSN-nummer door te halen op je persoonlijke documenten.

Hoe scherm ik mijn ID af?

Het legitimatiebewijs dient afgeschermd te worden. Niet afgeschermde legitimatiebewijzen kunnen wij niet accepteren. Dit doe je op de volgende manier:

Indien je geen app kunt of wilt downloaden, kun je ook onderstaande acties ondernemen;

  • Scan je paspoort/ID in.
  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  • Schrijf op de kopie voor wie of welk product de kopie is.
  • Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie afgeeft.
  • Streep je burgerservicenummer door in het document (onleesbaar).

Je BSN nummer komt 2 keer voor op je paspoort, ook in de strook nummers onderaan.

Gebruik je Windows, dan kun je dat makkelijk doen met een programma als Paint. Voor Mac-gebruikers is er bijvoorbeeld Paintbrush.

Knutsel je liever op papier, maak dan op een kopieerapparaat een kopie van je paspoort, schrijf de naam van het ontvangende bedrijf erop plus de datum, streep met een zwarte stift je BSN door, scan de kopie in. Dit geldt overigens ook voor de andere documenten, zoals loonstrook, inkomensverklaring, accountantsrapporten etc.

Je hebt nu een veilige kopie die je kan uploaden in je online profiel.

Wat is een verhuurders- of hypotheekhoudersverklaring?

In een (schriftelijke) verhuurders- of hypotheekhoudersverklaring geeft jouw vorige verhuurder of hypotheekverstrekker aan of je betalingsachterstand hebt gehad en of er andere zaken zijn die niet gewenst waren. Denk hierbij aan onderverhuur, geluidsoverlast of oneigenlijk van de woning.

Waar kan ik mijn documenten naar toesturen?

Je kunt de documenten afgeven bij Puur* Makelaars of mailen naar olaf@puurmakelaars.nl. Maak veilige kopieën van je documenten.

  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is en vermeld de datum
  • Schrijf op de kopie “Ten behoeve van huurwoning Blekersduin”
  • Haal het BSN-nummer op documenten door (niet het paspoortnummer)

Wanneer worden de appartementen opgeleverd?

Fase 1: Naar verwachting wordt Blekersduin in het tweede kwartaal van 2019 opgeleverd. De definitieve ingangsdatum zal tijdig, doch uiterlijk 2weken van te voren, aan de huurder bekend gemaakt worden.

Fase 2: Naar verwachting wordt fase 2 in het derde kwartaal van 2020 opgeleverd. Meld je aan voor de nieuwsbrief als je op de hoogte wilt blijven voor fase 2!

Is er een (model)woning te bezichtigen?

Er is geen modelwoning aanwezig, omdat de woningen nog gebouwd moeten worden. Wij benadrukken dat je de woning accepteert en het huurcontract tekent vanaf de plattegrond. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de foto, plattegrond en advertentie.

Zodra de bouw ver gevorderd is om de woningen van binnen te bezichtigen, zullen we proberen voor de huurders een kijkdag te organiseren.

Hoe worden de muren afgewerkt?

De wanden worden behang klaar opgeleverd.

Let op: Bij nieuwbouw komen altijd zogenaamde krimpscheuren voor. Dit is niet te voorkomen en de scheurtjes kunnen zelfs pas na maanden nog in de woning optreden en zichtbaar worden. Het eventueel “wegwerken” hiervan is aan de huurder.

Kan ik zelf een badkamer of keuken uitkiezen?

Alle woningen worden opgeleverd met een mooie, moderne badkamer en een luxe keuken. De keuken is voorzien van inbouwapparatuur van AEG. De keuken- en badkameropstelling is terug te zien in de plattegronden.

Hoe wordt de badkamer opgeleverd?

Alle appartementen worden opgeleverd met een mooie moderne badkamer. Het sanitair wordt uitgevoerd in de kleur wit van het merk Sphinx. De kranen zijn van het fabricaat Grohe en worden uitgevoerd als thermosstaatkranen, met uitzondering van het toilet en de wastafels. De opstellingen zijn terug te vinden in de plattegronden van de appartementen.

Hoe wordt de keuken opgeleverd?

Alle appartementen en woningen zijn voorzien van een hoogwaardige witte keuken met een composiet werkblad. Inbouwapparatuur van AEG (gaskookplaat, afzuigkap (motorloos), combi magnetron, koel- en vrieskast en vaatwasser).

Heb ik een balkon of tuin?

Fase 1: De appartementen hebben een balkon en een daktuin.

Fase 2: De appartementen hebben een tuin, balkon of dakterras.

Zie ook de plattegronden op deze website.

Is er een berging aanwezig?

Ieder appartement heeft een eigen berging.

Is er een lift in het gebouw?

Zowel fase 1 als fase 2 hebben een lift in het gebouw.

Hoe is de verwarming van de woningen geregeld?

Alle woningen zijn voorzien van vloerverwarming.

Mag er een laminaatvloer gelegd worden?

Laminaat is toegestaan, mits er een juiste ondervloer voor vloerverwarming wordt toegepast. Je dient rekening te houden met een ondervloer van 10 dB of hoger en de vloer zwevend wordt gelegd.

Het is verboden om een gietvloer of plavuizen aan te brengen in de huurwoning.

Kan ik de indeling van het appartement of woning zelf wijzigen?

Nee, dat is niet toegestaan.

Zijn er rookmelders aanwezig in de appartementen?

Ja, in elke woning is een rook(brand)melder aanwezig.

Wat voor ventilatie is er aanwezig?

De appartementen zijn voorzien van een mechanische ventilatie.

Wat zijn de parkeermogelijkheden?

Elk appartement is gekoppeld aan een parkeerplaats achter de slagboom.